Τρίτη, 2 Οκτωβρίου 2012

5+1 φρούτα που πρέπει να τρώμε......

Το καλοκαίρι έφτασε και μαζί με αυτό τα αγαπημένα μας καλοκαιρινά φρούτα! Μπορείς να απολαύσεις ένα μπολ με φρούτα σαν κύριο γεύμα και να χορτάσεις χωρίς να νιώθεις νηστικός. Ευτυχώς ζούμε σε μια χώρα που έχει πλούσια φρούτα κατά τους θερινούς μήνες που σου προσφέρουν βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, ενώ σου δίνουν αυτό το γλυκό που χρειάζεσαι στις δύσκολες στιγμές.
Ποια είναι τα καλοκαιρινά φρούτα που κάνουν καλό στην υγεία σου;

Βατόμουρα
Μπορεί οι φράουλες να είναι οι αγαπημένες σου και να τους έχεις ιδιαίτερη συμπάθεια, αλλά μην βάζεις στην άκρη τα μαύρα ή μπλε βατόμουρα. Είναι πλούσιες σε ίνες και ιχνοστοιχεία. Επίσης, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C και Κ, αλλά και σε λουτεϊνη, μια ουσία που είναι πολύ καλή για την υγεία των ματιών. Η βιταμίνη Κ είναι ιδιαίτερα αναγκαία για τους άντρες, καθώς τους προστατεύει από τον καρκίνο του προστάτη.

Καρπούζι
Το φρούτο που όλοι έχουμε συνδεδεμένο με το καλοκαίρι, δεν είναι άλλο από τα καρπούζι. Είναι η καλύτερη λύση για να μην αφυδατώνεται ο οργανισμός σου, μιας και το καρπούζι αποτελείται από 92% νερό. Είναι βασική πηγή για βιταμίνη C, Α και βιταμίνη Β6 και Β1, όπως επίσης μαγνήσιο και λυκοπένιο, μια σημαντική ουσία με αντικαρκινικές λειτουργίες.


Παπαγια
Η παπάγια αν και είναι εξωτικό φρούτο, το βρίσκεις εύκολα και στην Κύπρο. Είναι ιδιαίτερα δημοφιλές φρούτο, μιας και ταιριάζει τόσο στο φαγητό και σε σαλάτες, όσο και σε πιο ελαφριά σνακ συνδυασμένο με γιαούρτι ή δημητριακά. Είναι πλούσιο σε βιταμίνες C, Α και Ε, οι οποίες όλες μαζί εμποδίζουν την οξείδωση της χοληστερόλης και μειώνουν τις πιθανότητες για καρδιακές παθήσεις.

Ανανάς
Αποτελείται από βιταμίνες (κυρίως βιταμίνη C), ανόργανα άλατα, φυτικές ίνες, αλλά και από ένζυμά που βελτιώνουν την λειτουργία του πεπτικού συστήματος. Επίσης, έρευνες δείχνουν ότι ανήκει στα τρόφιμά εκείνα που βοηθούν στην επίτευξη, αλλά και στην διατήρηση του ιδανικού μας βάρους. Ο ανανάς έχει μικρή περιεκτικότητα νατρίου και χοληστερίνης. Τα ιχνοστοιχεία από τα οποία αποτελείται ο ανανάς ασκούν προστατευτικό ρόλο σε ασθένειες, όπως ο καρκίνος. Επίσης, πιστεύεται πως διαλύει τους θρόμβους και ασκεί προστασία στο κάρδιο-κυκλοφορικό σύστημα. Η κατανάλωση του ανανά μετά από ένα γεύμα βοηθά στην αντιμετώπιση της δυσπεψίας.

Γκουάβα
Τα γκουάβα είναι τροπικά φρούτα, που καλλιεργούνται κυρίως στην Ασία. Είναι πλούσια πηγή σε βιταμίνη Α και βιταμίνη C (ίσως και περισσότερο από το πορτοκάλι), και βοηθούν στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού και του πεπτικού συστήματος. Περιέχει πλούσια αντιοξειδωτικές ουσίες και είναι ιδανικό για την απώλεια βάρους κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Ακτινίδιο
Τα ακτινίδια είναι πλούσια σε Κάλιο. Μάλιστα περιέχουν την ίδια ποσότητα Καλίου που βρίσκουμε και στις μπανάνες. Ακόμα είναι πλούσια σε βιταμίνη C. Με ένα μόνο ακτινίδιο, υπερκαλύπτετε την συνιστώμενη ημερίσια ποσότητα βιταμίνης C. Μπορεί τα πορτοκάλια να είναι γνωστά για την περιεκτικότητά τους σε βιταμίνη C, όμως τα ακτινίδια την περιέχουν σε πολύ μεγαλύτερη ποσότητα. Τα ακτινίδια είναι επίσης εξαιρετική πηγή βιταμίνης Α, αλλά και βιταμίνης Ε, που είναι απαραίτητες για λαμπερή και υγιή επιδερμίδα. Ακόμα, τα μαύρα μικρά σπόρια στο ακτινίδιο είναι πλούσια σε Ω-3 λιπαρά, που είναι πολύ σημαντικά για την καλή υγεία της καρδιάς.

Αυτό το καλοκαίρι, φροντίστε να πάρετε όλες τις βιταμίνες και τις θρεπτικές ουσίες που χρειάζεστε, όχι μόνο από τα μήλα, τα πορτοκαλιά και τις μπανάνες. Όπως είδατε, έχετε να διαλέξετε ανάμεσα σε μια πλούσια γκάμα καλοκαιρινών φρούτων για να απολαύσετε, αλλά και να θωρακίσετε τον οργανισμό σας!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου