Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

Η άσκηση είναι ο καλύτερος γιατρός!

Όλοι ξέρουμε ότι πρέπει να γυμναζόμαστε για να διατηρούμε το σώμα μας λεπτό και δυνατό. Αλλά εάν αυτό δεν αποτελεί αρκετό κίνητρο για σας, τότε το να μάθετε πόσο ωφέλιμη μπορεί να είναι η γυμναστική για την υγεία σας, μπορεί να σας πείσει να γραφτείτε στο γυμναστήριο σήμερα κιόλας.
Δείτε πως η άσκηση για τουλάχιστον 30 λεπτά την ημέρα, πέντε ημέρες την εβδομάδα, μπορεί να βοηθήσει τον οργανισμό σας να προστατευτεί από το διαβήτη, τον καρκίνο και άλλες παθήσεις.

Αρθρίτιδα
 Οίδημα, μειωμένη κινητικότητα και δυσκαμψία στις αρθρώσεις, είναι όλα τα συμπτώματα της βλάβης του χόνδρου που είναι γνωστή ως αρθρίτιδα. Και παρόλο που υπάρχουν πολλά φάρμακα που μπορεί να βοηθήσουν στη μείωση του πόνου, η άσκηση είναι επίσης ένας τρόπος για να μειωθούν τα συμπτώματα. Η έλλειψη σωματικής δραστηριότητας, όχι μόνο οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους, που μπορεί να προσθέσει περισσότερη πίεση στις αρθρώσεις, αλλά μπορεί επίσης να αυξήσει τη φλεγμονή στο σώμα. Ξεκινήστε την άσκηση με χαλαρό ρυθμό και προτιμήστε κολύμβηση, ποδηλασία και το ελλειπτικό μηχάνημα.


Εγκεφαλικά επεισόδια
 Η μέτρια έως έντονη άσκηση, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την συχνότητα των εγκεφαλικών επεισοδίων. Σε μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου της Columbia, διαπιστώθηκε ότι άτομα που ασχολούνται με δραστηριότητες όπως η ποδηλασία, το τρέξιμο, το κολύμπι και οι ρακέτες, είχαν 40% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν σιωπηλό εγκεφαλικό επεισόδιο. Η άσκηση βοηθά στον έλεγχο του βάρους, των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και τις φλεγμονές, τα οποία είναι όλα σημαντικά στην πρόληψη των σιωπηλών εγκεφαλικών.

Οστεοπόρωση


Περίπου 10 εκατομμύρια Αμερικανοί πάσχουν από οστεοπόρωση και άλλα 18 εκατομμύρια έχουν χαμηλή οστική μάζα. Δεν υπάρχει θεραπεία, αλλά οι ερευνητές στο Ιατρικό Κολέγιο της Georgia, διαπίστωσαν ότι οι συμμετέχοντες σε μια μελέτη που γυμνάζονταν συστηματικά, μπορούσαν να διατηρήσουν μεγαλύτερη οστική πυκνότητα. «Η άσκηση για τουλάχιστον 30 έως 45 λεπτά καθημερινά, μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της οστικής απώλειας», λέει ο Reneé Balconi, ειδικός προπονητής.

Καρκίνος του δέρματος
Περισσότεροι από 3,5 εκατομμύρια καρκίνοι του δέρματος σε πάνω από 2 εκατομμύρια ανθρώπους διαγιγνώσκονται ετησίως. Όμως το να συνδυάσετε την άσκηση με μια συνήθεια που μπορεί να έχετε ήδη -κατανάλωση καφέ ή άλλων καφεϊνούχων ποτών- μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ακανθοκυτταρικού καρκινώματος, ενός από τα πιο διαδεδομένα είδη, όπως αποκάλυψε μια πρόσφατη μελέτη του Πανεπιστημίου Rutgers. Η άσκηση μόνο μείωσε τη συχνότητα των όγκων κατά 35%, αλλά ο συνδυασμός της καφεΐνης και της άσκησης, φαίνεται να είναι πιο αποτελεσματικός στην απομάκρυνση των κατεστραμμένων κυττάρων, από την άσκηση ή την καφεΐνη ανεξάρτητα.

Ημικρανίες


Για 36 εκατομμύρια Αμερικανούς, οι ημικρανίες είναι ιδιαίτερα ενοχλητικές, προξενώντας από φοβερό πόνο στο κεφάλι, μέχρι ευαισθησία στο φως και ναυτία. Σε ορισμένες περιπτώσεις μάλιστα, οι παρενέργειες των φαρμάκων για τη θεραπεία και την πρόληψη των ημικρανιών είναι αναμφισβήτητα ακόμη χειρότερες -περιλαμβάνουν αυτοκτονικό ιδεασμό, κόπωση και ζάλη. Μια πρόσφατη μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Gothenburg στη Σουηδία, έδειξε ότι η άσκηση μπορεί να αποτελεί εναλλακτική λύση στο πρόβλημα αυτό. Άτομα που έκαναν ποδήλατο τρεις φορές την εβδομάδα για 40 λεπτά, βελτίωσαν τα συμπτώματα το ίδιο, με εκείνα που λάμβαναν φαρμακευτική αγωγή.


Γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση
Αν νιώθετε συχνά ένα αίσθημα «καψίματος» στο πίσω μέρος του λαιμού ή στο στήθος σας, μην το αγνοήσετε, καθώς μπορεί να πάσχετε από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση (ΓΟΠ, ή απλά παλινδρόμηση οξέος), η οποία μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρκίνο του οισοφάγου. Ευτυχώς, η άσκηση βοηθά στην ανακούφιση των συμπτωμάτων. Σε μια μελέτη του 2004, άτομα που γυμνάζονταν μόλις 30 λεπτά την εβδομάδα, μείωσαν τον κίνδυνο παλινδρόμησης κατά το ήμισυ.

Διαβήτης
Είναι γνωστό ότι η διατροφή και η σωματική δραστηριότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη διαχείριση και των δύο τύπων διαβήτη. Στην πραγματικότητα, μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη του διαβήτη τύπου 2. Πρόσφατες μελέτες έδειξαν ότι η αερόβια προπόνηση και η γυμναστική για ενδυνάμωση, βελτιώνουν την αντοχή στην ινσουλίνη και μειώνουν το κοιλιακό λίπος. Τα άτομα που πάσχουν από διαβήτη πρέπει να παρακολουθούν στενά τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τους πριν, κατά και μετά την άσκηση και να προτιμούν να γυμνάζονται με έναν προσωπικό γυμναστή.

Κόπωση


Υπάρχουν για όλους ημέρες που φτάνουμε στο σπίτι από τη δουλειά μόνο για να… καταρρεύσουμε μπροστά στην τηλεόραση. Όμως το να κάνουμε χαμηλής έντασης άσκηση, θα μπορούσε να τονώσει την ενέργειά μας κατά 20% και να μειώσει την κόπωση κατά 65%, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Georgia. Αν νιώθετε πολύ κουρασμένοι, ξεκινήστε την άσκηση τρεις φορές την εβδομάδα και στη συνέχεια αυξήστε την σε 5 ημέρες.


Κατάθλιψη και κρίσεις πανικού
Οι περισσότεροι άνθρωποι που πάσχουν από κατάθλιψη αισθάνονται καλύτερα μετά από μια προπόνηση. Η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει κάποιον που παλεύει με την κατάθλιψη να γίνει πιο κοινωνικός. Για όσους παθαίνουν κρίσεις πανικού, η άσκηση βοηθά να απευαισθητοποιηθούν από συμπτώματα όπως η δυσκολία στην αναπνοή, επειδή αντιμετωπίζουν τα προειδοποιητικά σημάδια σε ένα ελεγχόμενο περιβάλλον.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου