Κυριακή, 16 Σεπτεμβρίου 2012

Τα οφέλη της γυμναστικής

 
 
Σας κάνει χαρούμενους
Η άσκηση, ακόμα και η ήπιας ή η μέτριας έντασης, απελευθερώνει στον εγκέφαλό μας τις γνωστές ενδορφίνες, τις ορμόνες της ευτυχίας. Σήμερα, οι ψυχολόγοι προτείνουν τη γυμναστική σαν θεραπεία στην κατάθλιψη, 4 φορές περισσότερο απ’ ότι πριν από 3 χρόνια.
Tip: κάθε είδους άσκηση βοηθά στη μείωση των ορμονών που προκαλούν το άγχος, αλλά το κολύμπι είναι η καλύτερη επιλογή. Το υγρό στοιχείο σε συνδυασμό με τις απλωτές κινήσεις της κολύμβησης, όπως π.χ. στο πρόσθιο, βελτιώνουν την κυκλοφορία του αίματος, ενώ το νερό έχει επίσης και χαλαρωτικές ιδιότητες.
 
Ενισχύει το μυαλό
Σύμφωνα με έρευνες του Πανεπιστημίου του Ιλινόις των Η.Π.Α. , η ήπια άσκηση μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου έως και 15%. Αυτό συμβαίνει γιατί η άσκηση βοηθά να γεννηθούν νέα κύτταρα στην περιοχή του εγκεφάλου, τα οποία συμβάλλουν στην καλύτερη μνήμη. Για το λόγο αυτό η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει να απομακρύνετε τον κίνδυνο του Alzheimer.
Tip: μια πολύ καλή ιδέα είναι το spinning, μια καινούργια μόδα των γυμναστηρίων. Πρόκειται για ομαδικά προγράμματα αερόβιας άσκησης, η οποία περιλαμβάνει ποδήλατο, το οποίο όμως γίνεται σε πολύ μεγάλη ένταση.

 
Αυξάνει την ικανότητα των πνευμόνων
Η κανονική αεροβική άσκηση δυναμώνει το καρδιαγγειακό σύστημα, επιτρέποντας στους πνεύμονές σας να λειτουργούν πιο αποτελεσματικά ώστε να προσφέρουν μεγαλύτερες ποσότητες οξυγόνου, όποτε είναι αναγκαίες. Το αποτέλεσμα είναι ότι ασκείστε περισσότερο και με λιγότερη προσπάθεια.
Tip: σύμφωνα με μια έρευνα του πανεπιστημίου του Lasalle των Η.Π.Α., κάνοντας ασκήσεις αναπνοής 2 με 5 λεπτά κάθε μέρα μπορείτε να αυξήσετε την ικανότητα των πνευμόνων σας έως και 10% επιπλέον μέσα σε περίπου 12 εβδομάδες. Και μπορείτε να τις κάνετε οπουδήποτε: πάρτε βαθιά αναπνοή από τη μύτη, μετρήστε μέχρι το τρία πιέζοντας τον αέρα να πάει έως το διάφραγμα και στη συνέχεια εκπνεύστε δυνατά για τρία δευτερόλεπτα.
 
Προστατεύει τις αρθρώσεις
Σύμφωνα με το National Osteoporosis Society 15 λεπτά ελαφρύ τζόκινγκ 3 φορές την εβδομάδα μειώνει τον κίνδυνο να υποφέρετε από οστεοπόρωση σε μεγαλύτερη ηλικία έως και 40%!
Tip: το κλειδί είναι να ξεκινήσετε με ήπια ένταση, όπως γρήγορο περπάτημα. Μπορείτε να δοκιμάσετε και τη διαλειμματική άσκηση, να εναλλάσσετε δηλαδή το γρήγορο περπάτημα με γρήγορο τρέξιμο του 1 λεπτού.
 
Μειώνει τους πόνους περιόδου
Το κολύμπι βοηθά στη μείωση της ροής και δυναμώνει τους μύες της κοιλιάς, ανακουφίζοντας από τους πόνους του προεμμηνορρυσιακού συνδρόμου. Επίσης, το νερό αυξάνει τα επίπεδα των ενδορφινών, τις ορμόνες οι οποίες δρουν σαν παυσίπονα για το σώμα.
Tip: στο πρώτο μισό του κύκλου σας (1-13 μέρες) που το σώμα σας μπορεί να αντέξει πιο έντονη άσκησης δοκιμάστε να κάνετε περίπου 30 γύρους ελεύθερο. Στο δεύτερο μισό (14-28 μέρες) ακολουθήστε πιο ήπιο πρόγραμμα, με 20 γύρους πρόσθιο συγκεντρώνοντας την προσοχή σας στις απλωτές κινήσεις και στη σωστή αναπνοή.
 
Συμβάλλει στην υγεία της καρδιάς
Τελευταίες έρευνες έχουν δείξει ότι η γυμναστική μπορεί να μειώσει έως και 50% τον κίνδυνο για καρδιακή νόσο, αφού βοηθά στην ενδυνάμωση των μυών της καρδιάς καθώς και στην ελαστικότητα των φλεβών. Σύμφωνα με το Βρετανικό Ίδρυμα για την υγεία της Καρδιάς περίπου 10,000 θάνατοι που προέρχονται από καρδιακή προσβολή θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί αν οι άνθρωποι προσπαθούσαν να γυμνάζονται.
Tip: αυτό το χρόνο βάλτε στόχο να τρέχετε ή να περπατάτε 5 χλμ. 3 φορές τη βδομάδα και γιατί όχι να δοκιμάσετε και τις αντοχές σας στο μαραθώνιο της Αθήνας, το φθινόπωρο!
 
Μειώνει τις πιθανότητες καρκίνου
Τελευταίες αμερικάνικες έρευνες αναφέρουν ότι η συχνή και συστηματική άσκηση μπορεί να μειώσει τις πιθανότητες για καρκίνο του μαστού έως και 22%. Αυτό συμβαίνει γιατί η άσκηση συμβάλλει στη μείωση των οιστρογόνων στις φυσιολογικές τιμές, τα υψηλά επίπεδα των οποίων έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση καρκίνου. Μάλιστα, σύμφωνα με το Word Cancer Research Fund (WCRF) σχεδόν οι μισοί από τους εμφανιζόμενους καρκίνους του μαστού θα μπορούσαν να έχουν αποφευχθεί αν οι γυναίκες έβαζαν σε υψηλότερη θέση την άσκηση, περιόριζαν την κατανάλωση αλκοόλ και διατηρούσαν ένα σταθερό και υγιές βάρος.
Tip: η ήπια άσκηση μπορεί να σας βοηθήσει να μείνετε αδύνατοι και υγιείς για μια ζωή. Βάλτε σαν στόχο ο Δείκτης Μάζας Σώματος σας να είναι στα φυσιολογικά όρια του (19,5 - 24,9 για τους άνδρες και 18,5 - 23,5 για τις γυναίκες) και δοκιμάστε να κάνετε κάποιου είδους άσκηση τουλάχιστον μισή ώρα κάθε μέρα.
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου