Δευτέρα, 28 Μαΐου 2012

Μαύρη ή άσπρη ζάχαρη;


Ορισμένοι φίλοι ρωτούν και θα ήθελαν την άποψη μου για την αξία της σκούρας από την λευκή ζάχαρη. Ρωτούν αν είναι προτιμότερη για την υγεία μας η μαύρη και πόσες θερμίδες έχουν ίδιες ποσότητες από τα δύο αυτά είδη. Για να έχουμε το ίδιο αποτέλεσμα, με ρωτούν, απαιτείται μεγαλύτερη ποσότητα μαύρης ζάχαρης;
Απαντώ λοιπόν ότι η μαύρη ζάχαρη περιέχει τη μελάσα, της οποίας το σιρόπι της δίνει το σκούρο χρώμα. Η μαύρη ζάχαρη περιέχει διάφορα ιχνοστοιχεία, όπως για παράδειγμα ψευδάργυρο, χαλκό, φώσφορο, μαγγάνιο και ορισμένες βιταμίνες ειδικά από το σύμπλεγμα Β. Η λευκή ζάχαρη αντίθετα δίνει μόνο θερμίδες. Πρέπει βέβαια να πούμε ότι η ποσότητα των ιχνοστοιχείων και των βιταμινών που παίρνουμε από την μαύρη ζάχαρη είναι πάρα πολύ μικρή και ανάξια λόγου. Οι θερμίδες όμως που δίνει τόσο η λευκή και όσο η μαύρη ζάχαρη είναι περίπου οι ίδιες. Η λευκή ζάχαρη βέβαια είναι πιο γλυκιά από την μαύρη, γιατί το σιρόπι της μελάσας έχει γεύση κάπως γλυκόπικρη.
Γι αυτό λοιπόν καλό είναι να αποφεύγεται η υπερκατανάλωση της ζάχαρης στη καθημερινή διατροφή μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου