Παρασκευή, 18 Μαΐου 2012

ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ


ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΝΙΚΗΣΕΙΣ ΤΗΝ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ -  ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΗΣ

Στον σημερινό κόσμο των δοκιμασιών και συνεχών αναταράξεων που ζούμε, πολλές φορές εστιαζόμαστε στο τι είναι λάθος με τον κόσμο, στο πόσο «καταθλιπτικοί» είμαστε και στο πώς περιμένουμε με ανυπομονησία τις τελευταίες επαναστατικές ιατρικές ανακαλύψεις για να ανακουφίσουν τις μίζερες σκέψεις μας. Και συνεχώς παίρνουμε περισσότερα και περισσότερα χάπια για να μετριάσουμε τον πόνο του μυαλού και της ψυχής μας.

Αλλά είναι τα χάπια η πραγματική λύση για την κατάθλιψη;

Όχι βέβαια!

Καταρχάς αυτό που πολλές φορές βαφτίζεται «κατάθλιψη» είναι στην πραγματικότητα έλλειψη ευτυχίας και όχι πραγματική κατάθλιψη. Κατά δεύτερον, έρευνες έχουν αποκαλύψει ότι κάποιος που νοιώθει καταθλιπτικά έχει χαμηλά επίπεδα σεροτονίνης.

Η σεροτονίνη είναι μια ορμόνη-νευροδιαβιβαστής. Όταν υπάρχει αναφορά στην σεροτονίνη υπάρχει μια κοινή αίσθηση όλων ότι μιλάμε για την «ορμόνη της ευτυχίας». Βοηθάει στην ρύθμιση της διάθεσης, την άμβλυνση του άγχους και την αντιμετώπιση της κατάθλιψης. Βοηθά επίσης τον ύπνο, την σεξουαλική διάθεση, την επιθετικότητα και την όρεξη. Στην πραγματικότητα πολλά αντικαταθλιπτικά φάρμακα στοχεύουν στο να αυξήσουν τα επίπεδα της σεροτονίνης.

Το σημαντικό όμως που πρέπει να γνωρίζεις είναι ότι υπάρχουν φυσικοί τρόποι για να αυξήσεις τα επίπεδα της σεροτονίνης του οργανισμού σου και κατ’ επέκταση να βελτιώσεις τη διάθεση σου και να μην χρειαστείς τελικά χημική φαρμακευτική αγωγή.

Σύμφωνα με έρευνες, οι πράξεις καλοσύνης - όπως η προσφορά εθελοντικής εργασίας, ή η συνεισφορά σε εράνους - αυξάνει τα επίπεδα σεροτονίνης και της δικής σου, αλλά επίσης και των ατόμων που βοηθούνται, καθώς επίσης και των ατόμων που παρακολουθούν την πράξη αυτή καλοσύνης. Σε δύο μελέτες του National Institute of Neurological Disorders and Stroke (NINDS) των ΗΠΑ τα αποτελέσματα έδειξαν πραγματικές αλλαγές στον εγκέφαλο όταν τα άτομα υπό εξέταση δρούσαν αλτρουιστικά. Και μια απ’ αυτές τις αλλαγές ήταν και η αύξηση της σεροτονίνης.

Ναι καλά άκουσες. Όταν βοηθάς προσφέροντας κάτι αλτρουιστικά, όταν προσφέρεις δηλαδή χωρίς να περιμένεις αντάλλαγμα, δεν βοηθάς μόνον άλλους, ταυτόχρονα βοηθάς και τον εαυτό σου.

Εξασκήσου λοιπόν καθημερινά. Άνοιξε την πόρτα για κάποιον, κοίταξε κάποιον και πες ευχαριστώ, δείξε ενδιαφέρον για την ημέρα κάποιου, μάζεψε ένα σκουπίδι από το έδαφος – αυτές οι καθημερινές απλές πράξεις καλοσύνης πραγματικά θα σου ανταποδώσουν τα μέγιστα. Η ανταμοιβή σου θα είναι μια σημαντική συνεισφορά στη συνολική σου ευτυχία.

Συμπληρωματικά έχουν βρεθεί τρεις φυσικοί τρόποι που γενικότερα αυξάνουν τα επίπεδα σεροτονίνης:
1. Άσκηση – όσο περισσότερο κινείσαι τόσο περισσότερο το σώμα σου παράγει σεροτονίνη αλλά και άλλους νευροδιαβιβαστές οι οποίοι συνεισφέρουν στην ευτυχία σου. Αν δεν το κάνεις ήδη είναι πραγματική ευκαιρία να αρχίσεις τώρα. Πήγαινε στο γυμναστήριο, κάνε ποδηλασία, τρέξε … Και κάντο με παρέα γιατί θα είναι ακόμα βοηθητικό για σένα.
2. Τρώγε λίπη που συνεισφέρουν στην υγεία σου – 60% του εγκεφάλου σου είναι φτιαγμένο από λίπη. Ο οργανισμός σου επίσης χρησιμοποιεί μια και μόνο ουσία σαν βάση για να παράγει όλες τις ορμόνες του. Ποια είναι αυτή; Η χοληστερίνη. Εμπλούτισε τη δίαιτα σου με ωμέγα-3 ωμέγα-6 και ωμέγα-9 λιπαρά οξέα – θα τα βρεις σε περισσότερες ποσότητες στους σολομούς, τις σαρδέλες, τα καρύδια και τον λιναρόσπορο.
3. Ανακάλυψε έναν μεγάλο σκοπό στη ζωή σου – έναν τέτοιο σκοπό που να σου επιτρέπει να δρας αλτρουιστικά και να βοηθάς με τον δικό σου τρόπο άλλους.

Και για να μην καταλήξει αυτό το άρθρο να είναι ένα ακόμα άρθρο που απλά διάβασες, πάρε ένα λεπτό από το χρόνο σου και γράψε τώρα τρία δυνατά σου σημεία και τρεις κορυφαίες ευκαιρίες που έχεις σήμερα για να προσφέρεις ή να αυξήσεις την αξία της ζωής κάποιου ή κάποιων.

Και κάντο και αύριο και μεθαύριο και την επόμενη μέρα … κάντο συνήθεια.

Θα πάρει μόνο ένα λεπτό από τις 24 ώρες της μέρας σου η σκέψη, η ανταπόδοση όμως που θα λάβεις είναι πολλαπλάσια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου