Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Όμορφα... άσχημο, γοητευτικό και πρωτόγονο

 
Το Custom CX500 της Rive Gauche
Είναι ίσως η νέα μόδα. Ξεκίνησε όταν η Icon φόρεσε τρακτερωτά λάστιχα και ένα ξεχαρβαλωμένο φέρινγκ σε κάποιο από εκείνα τα «ανέραστα» VF1000R, μετατρέποντάς το σε μια on-off για μετά-αποκαλυπτικές ταινίες. Τώρα ο παριζιάνικος οίκος Rive Gauche εφάρμοσε την ίδια αισθητική της συντεταγμένης αποδόμησης. Το αποτέλεσμα θυμίζει trail-bike του ’70 που έχει πάρει… αναβολικά και προπονείται σε γαλλικό μπιστρό.

Όπως κάθε επιτυχημένη μετατροπή Custom, η κατασκευή της Rive Gauche είναι απλή και υπονομευτική. Η CX500 ήταν μια αλλόκοτη, ταξιδιάρικη μοτοσυκλέτα του ’70, με την οποία η Honda θέλησε να μπει στα (πολύ πολύ μικρά) χωράφια της Moto Guzzi. Ήταν η εποχή της παντοδυναμίας τους και οι Ιάπωνες πίστευαν ότι μπορούσαν να κάνουν τα πάντα καλύτερα.

Έφτιαξαν λοιπόν και έναν εγκάρσιο V-2 με τρελό για την εποχή εξοπλισμό: μίζα, μετάδοση άξονα, υγρόψυξη και διαιρούμενες ζάντες.



Οι κύλινδροι έχουν περιεχόμενη γωνία 80 μοιρών και κλίση 22 μοιρών προς τα πίσω. Ο μύθος θέλει την παράξενη αυτή επιλογή να έχει γίνει, επειδή οι δοκιμαστές της Honda που οδήγησαν μια Moto Guzzi με τον κινητήρα των 90 μοιρών, θεώρησαν ότι τα καρμπυρατέρ ενοχλούσαν τα πόδια τους και ότι δεν υπήρχαν αρκετοί κραδασμοί από τον κινητήρα.

Στις πρωτοτυπίες της κατασκευής πρέπει να μετρήσουμε και την τοποθέτηση του στροφάλου πάνω από το κιβώτιο. Η «τακτοποίηση» αυτή μείωσε το μήκος του κινητήρα, αύξησε όμως πολύ το ύψος του.

Αυτό το τελευταίο χαρακτηριστικό εκμεταλλεύεται η Rive Gauche, κρύβοντας την μπαταρία και τις πλεξούδες των ηλεκτρικών στον κενό χώρο κάτω από την έξοδο της μετάδοσης. Αυτό και η εξάλειψη του φιλτροκουτιού έχει προσδώσει μια όψη απογύμνωσης και στέρησης στο πίσω μέρος της κατασκευής.



Οι επεμβάσεις των Γάλλων ωστόσο κάθε άλλο παρά επιδερμικές είναι. Επέφεραν και πολλές μηχανικές αλλαγές που εξυπηρετούν μεν την αισθητική, αλλά βελτιώνουν και τη λειτουργία της μοτοσυκλέτας τους. Τα πιρούνια για παράδειγμα φέρουν προστατευτικές φυσούνες στα καλάμια, αλλά έχουν αλλάξει και εσωτερικά. Βαλβίδες και ελατήρια είναι σύγχρονα εξαρτήματα και επιλεγμένα ώστε να αυξηθούν οι αποσβέσεις και ο έλεγχος της διαδρομής του πιρουνιού.

Τα φρένα χρησιμοποιούν την αντλία των Ηonda CBR600, το τιμόνι προέρχεται από ένα Yamaha XT, τα μαρσπιέ από ένα Suzuki DR-Z, ενώ τα δύο αμορτισέρ είναι Koni. Σίγουρα πάντως η πιο εμφανής επέμβαση είναι η ανοδίωση όλου του κινητήρα με μια παλιομοδίτικη εγγλέζικη απόχρωση λευκού.



Η Rive Gauche αποκαλεί τη μοτοσυκλέτα της street-tracker, δηλαδή ένα dirt-tracker για την πόλη. Όπως και αν λέγεται η μοναδική αυτή κατασκευή, σίγουρα δεν καθορίζεται από μια ταμπέλα. Καθορίζεται από το μεράκι και την άποψη των ανθρώπων της Rive Gauche που μετέτρεψαν ένα απρόσωπο και ξεχασμένο δίκυκλο σε μια ξεχωριστή μοτοσυκλέτα, με ακτινοβολία και προσωπικότητα που χαίρεσαι να βλέπεις στον δρόμο. Ή και να οδηγείς...

ΠΗΓΗ: newsbeast.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου